Läs gärna dessa allmänna villkor så vet du vad som gäller när du gör en beställning ifrån oss eller gör en tidsbokning via www.gytek.se och därtill hörande sidor (”Webbplatsen”).
På Webbplatsen erbjuder Gytek konsumenter och företag möjlighet att köpa tillbehör till sina bilar.
1. Avtal och beställning
För att kunna göra en beställning eller tidsbokning på Webbplatsen behöver du acceptera villkoren. Genom att acceptera villkoren förbinder du dig att följa dem för egen räkning. Om du företräder ett företag accepterar du villkoren även för företagets räkning och garanterar att du har behörighet att godkänna dessa villkor samt de beställningar eller tidsbokningar du gör för företagets räkning.
2. Parterna
Säljare är Gytek, adress - Gevinglia 108, 7517 HELL, Norge, e-post - post@gytek.se, tel. - +4745839590, org. nr - NO919602325MVA, och benämns i fortsättningen säljaren/säljaren.
Köparen är den konsument som gör beställningen och benämns i det följande köparen/köparen.
3. Priser och avgifter
Priserna är i svenska kronor (SEK) och inkluderar gällande moms. För produkter som ingår i olika kampanjer gäller priserna under aktuell kampanjperiod. Priserna inkluderar inga betalnings- och fraktavgifter, vilka anges separat. Vi reserverar oss för prisfel och prisändringar på grund av ändrad moms, onormalt stora förändringar i valutaläget, inköpspriser, samt ändringar i eller förekomsten av nya lagstadgade avgifter.
4. Betalningen
Säljaren kan kräva betalning för varan från det att den skickats från säljaren till köparen.
Om köparen använder kredit- eller betalkort för betalning kan säljaren reservera köpeskillingen på kortet vid beställning. Kortet debiteras samma dag som varan skickas.
5. Frakt och leverans
Vi på gytek.se samarbetar med Bring.
Beställning levereras till närmsta postombud. Ombudet skickar sedan ut en avisering via sms eller brev med information om att paket finns att hämta. Paketet finns tillgängligt hos ombudet i 7 dagar innan detta returneras per automatik. Vid outlösta paket får du som köpare stå för returfrakten, returfrakt debiteras till samma kostnad som utleverans.
6. Fraktkostnad
Vi erbjuder fast frakt på 99,- kr. inklusive moms oavsett beställningsbelopp.
7. Transportskador
Om ditt paket eller gods är skadat vid leverans ber vi dig meddela ombudet direkt, innan du kvitterar godset. Alternativt kan du neka till att ta emot sändningen pga. skadan. Kontakta gytek.se kundservice så fort som möjligt – mejla in en bild (om det är möjligt) på skadan, senast en vecka efter upptäckt skada.
8. Garanti / reklamation
Gytek ansvarar för fel som köparen påtalar inom 15 dagar efter att felet upptäckts och senast inom 6 månader från fakturadatum. Kunden kontaktar gytek.se för förbetald returfraktsedel. Återsänt gods med annat fraktbolag betalas av kund. Eventuell arbetskostnad eller andra kostnader som uppkommit i samband med montering ersätts ej av Gytek, om inget annat avtalats.